Alla inlägg under juni 2010

Av Anna Magnusson - 30 juni 2010 17:47

Jag är på dåligt humör nu och jag är lite deppig. Tycker synd om mig själv och måste skriva av mig lite...

Fick oväntat besök av hyresvärden idag. De har varit här en gång tidigare efter klagomål på vanvård. Hade ingen aning om att de skulle dyka upp idag. Som tur var så städade och dammsugade jag i helgen, så här såg inte helt hemskt ut. Men de sågade mig längs fotknölarna. Enl dem så var här in smutsigt eller så men här var stökigt. Så nu får jag en chans till och anser inte de att här är snyggt o städat enl deras standard så blir jag uppsagd från lägenheten och får en plump hos Kronofogden för vanvård av lägenhet, vilket innebär att jag kommer att ha jättesvårt att få lägenhet efter det...


Det roliga var att hyresvärden påstod att jag blivit vräkt från förra lägenheten, vilket inte är sant. Jag sa själv upp den och flyttade. Jag protesterade mot det och då sa han ja, då fick du iaf en saftig räkning därifrån... något var det ju iaf... Oj vad det fick mig att må bättre.


Suprise suprise... jag har redan svårt att få lägenhet för jag har redan skuld hos Kronofogden, så det hotet hjälper inte.


Men de förstörde min dag iaf och nu sitter jag o tycker synd om mig själv och inser att jag är en riktigt värdelös jävel...


Det är inte kul att leva med skulder. Även om jag vet att det är jag själv som försatt mig i denna situation så önskar jag inte min värsta fiende ett sådant liv som jag har.


Jag vill inget hellre än att skaffa barn och man, hela idén med familj är det som jag lever för. Men jag har nu en gång för alla insett att det kommer inte att hända mig. För vem fasiken vill ha en tjej som har skulder hos Kronofogden, lever på existensminimum och inte kan ta hand om sig själv eller något så enkelt som en lägenhet. Visst jag kan skaffa barn själv, men vad skulle det barnet få för framtid hos en så värdelös skit som jag.


Så nej, jag har bestämt mig. Jag ska INTE skaffa barn, jag ska INTE skaffa man. Jag ska bli en gammal nucka som har en taskig ursäkt till liv...


Jag har dessutom 2 katter, och de hjälper också mig att leva vidare. Men skulle det bli så att jag blir hemlös så avlivar jag mina katter, säljer alla mina tillhörigheter och lämnar denna värld...


Så nu har jag kräkt av mig mina tycka-synd-om-mig-åsikter och det känns inte ett dugg bättre. Jag får sova på saken och se om jag mår bättre i morgon.

Av Anna Magnusson - 25 juni 2010 13:36

Jaha, då är det midsommarafton idag. Just nu håller jag på att tvätta...jag tycker det är så tråkigt... men det är ju något man måste. Är dock snart färdig. Ska snart hoppa i duschen. Ska ju hem till morfar och äta sill och potatis. Det är ett måste på midsommar: matjesill, nypotatis, gräddfil, gräslök och jordgubbar... :-)


Och så blir det såklart fotboll på tv idag :-) Spanien - Brasilien, say no more... + några matcher till. Tycker lite synd om Danmark att de inte klarade av att vinna mot Japan igår och gå vidare i gruppen, hade varit kul om de gjorde det.


Ha en skön midsommar!

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna och jag bor i Landskrona. Denna blogg kommer mest att handla om mitt liv, mina tankar och vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards