Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Tuffa veckor...

Av Anna Magnusson - 16 februari 2014 21:43

Då var det gjort... jag var nervös inför min operation, men jag lyckades gå ner 7,5 kg inför. Så jag blev "godkänd" för operation...


Jag var inte alls nervös inför operationen, jag visste ju vem som skulle operera mig, det var Mikael Ekelund. Jag har jobbat tillsammans med honom, så jag vet vad han kan. Och operationen gick jättebra, inga konstigheter...


Jag blev opererad precis innan lunch den 5 februari. Jag blev väckt på eftermiddagen och "tvingad" att resa mig upp och sätta mig i en stol. Allt för att lungorna ska kunna återhämta sig på bästa sätt. Jag överlevde det oxå ;-) Sen var det dax att börja promenera i korridoren. Minst 1 gång i timmen skulle jag göra det... Det såg nog ganska roligt ut när vi gick omkring i korridoren med våra droppställningar. Vi fick ju vätska och näring genom dropp på eftermiddagen/kvällen. Det var lite jobbigt att promenera de första gångerna... man var ju fortfarande väldigt trött och väldigt öm... men allting går om man vill :-)

Jag var vääääldigt trött vid 21-tiden på kvällen och bäddade ner mig och ville bara sova... men där tog det stopp... vi skulle promenera 1 gång i timmen fram till kl 22, så jag fick snällt kliva upp igen och promenera... sen kunde jag äntligen sova ;-)


Vi fick besked om på kvällen oxå att nattpersonalen skulle komma in vid 2-tiden på morgonen och kolla vår syresättning... men jag sov som ett barn hela natten, så de ville inte störa mig när jag sov så gott... utan de kollade det när vi blev väckta kl 6 på morgonen... då vi skulle gå upp och duscha och ta på våra egna kläder... sen var det dax för dropp igen, frukost (lättyoghurt med kanel). Och sen var det dax att promenera i korridoren igen... Men det var lättare dagen efter, jag var mycket piggare och det kändes mycket bättre.


Det blev mycket information på förmiddagen, sköterskan hade föreläsning, dietisten hade föreläsning och läkaren hade föreläsning.... Sen var det utskrivning och dax att bege sig hemåt.


Jenny tog sig upp till Kristianstad och mötte mig, och höll mig sällskap på vägen hem, det var guld värt... Och jätteskönt att få komma hem. Även om det är en viss trygghet att vara på avdelningen, där man har full support... nu fick man ta de första stapplande osäkra stegen hemma själv...


Jag insåg rätt snabbt att operationen inte ändrade min inställning till soppa... jag är verkligen ingen sopp-människa... så det blev snabbt en utmaning att få i sig tillräckligt med mat... Men tack och lov för smoothies... det har räddat mig. Men det är ändå tufft. Jag räknar ner dagarna tills att jag ska få börja äta purémat...


På onsdag får jag äntligen börja äta purémat... jag har redan börjat handla hem mat som jag ska äta då... det stora i-landsproblemet blir ju vad jag ska börja med... ;-)


Och mitt i allt detta så håller jag på att flytta... och det går långsamt framåt :-) i lördags var syrran, svågern och brorsan nere och vi tömde halva den nya lägenheten... det blev 2 turer till tippen med lastbilen... men det var skönt att bli av med det... Nu har jag fått hit min säng och min soffa till nya lägenheten och jag är nöjd för tillfället...


Meningen är ju att jag ska börja träna nu efter operationen, men det lär inte bli några problem... jag har ju ett antal kartonger, säckar och annat som ska packas och slängas så jag kommer att vara sysselsatt ett tag framöver.


Jag är dock väldigt nöjd för tillfället... Har gått ner 12 kg sedan invägningen på informationsmötet och jag fick på mig kläder i storlek L idag... det var en sådan glädje, kläderna var tajta... men jag fick dem på mig... Jag är lite mallig faktiskt...


Tjingeling <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Magnusson - 12 november 2016 19:55

Suck... nu ger jag upp för idag. Beställde en skohylla för upp till 50 par skor på Dealhunter i början på veckan. Jag hämtade ut den i torsdags och har nu spenderat halva eftermiddagen med att montera ihop den och få den att stanna så, samt att fylla...

Av Anna Magnusson - 10 november 2016 19:53

Jag blev nyligen kontaktad av en reporter som har hittat min blogg och som söker efter personer som kan inspirera och sprida positiva vibbar... snacka om att bli chockad... jag ser ju inte mig själv som en inspiration för någon annan... visserligen f...

Av Anna Magnusson - 8 november 2016 19:28

Det är ju den här tiden på året då förkylningar är lika vanliga som ........ Och jag har åkt på en rejäl förkylning... suck... men nu, peppar peppar, så hoppas jag att det är på väg på rätt håll. Har inte behövt ta Alvedon på 4 dagar. Och det känns...

Av Anna Magnusson - 18 oktober 2016 18:58

Varje tisdagskväll är helig just nu... då släpps nämligen det nya avsnittet av Scorpion... jag bara äääääälskar den serien... en grupp genier/nördar som tacklar livet och situationer på sitt eget unika sätt...   Jag känner mig alltid så nöjd och ...

Av Anna Magnusson - 17 oktober 2016 21:59

Idag kom min lilla loppa hem igen... min kompis kom hit och lämnade henne, vi pratade och nu känns det mycket bättre... Just nu är jag nöjd med tillvaron... jag sitter i min soffa med mitt hjärta liggandes bredvid mig...   Nu ska jag bara försöka...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna och jag bor i Landskrona. Denna blogg kommer mest att handla om mitt liv, mina tankar och vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards