Alla inlägg under mars 2013

Av Anna Magnusson - 31 mars 2013 17:59

Då var påsken nästan över för denna gång. Och jag sitter i fåtöljen hos syrran och funderar över livet i största allmänhet. Har inte så jättepositiva vibbar från påsken de senaste åren. Min dåvarande chef dog precis innan påsk för 4 år sedan och precis efter samma påsk så dog min mamma... så tyvärr är påsken förknippad med lite negativa händelser. Fick precis samtal från min morbror dessutom. Morfar är jättedålig (igen) och vill inte han någon läkarvård. Han vill bara dö... :-( vad ska man göra, vi kan inte tvinga honom. Men det är nog bara en tidsfråga innan hans kropp ger upp. Han vill inget annat själv.


Men igår var vi och firade påsk hos några av syrrans kompisar. Det blev en spännande, intensiv, kaosartad och rolig dag. Vi åkte upp till dem redan i fredags och övernattade där, för att hinna med allting vi skulle göra den dagen. Dagen började med ett besök på Ikea, där det inhandlades bord och stolar till deras kök (plus en massa annat, som det brukar bli när man är på Ikea). Därefter skulle det handlas mat till påskmiddagen på kvällen, och 4 personer som vimsar runt på ICA Maxi och försöker att inte missa något är nog en syn för gudarna. Men roligt hade vi :-)


När vi kom tillbaka så skulle ju bordet och stolarna sättas ihopa så att vi kunde använda dem till middagen. Och då var tanken att karlarna skulle fixa detta, men helt plötsligt så var alla inblandade i detta :-) Men bordet och stolarna var på plats till middagen :-)


Och eftermiddagen/kvällen blev oxå intensiv och kaosartad. 11 personer som samsas i 1 hus... hmm...
Men tro det eller ej, 4 barn, 1 tonåring, 1 ungdom, 2 vuxna, 2 odefinerbara och 1 tant lyckades hålla huset intakt ;-)


Så det är rätt skönt att sitta här i fåtöljen och filosofera lite :-) Rätt skönt efter intensiva dagar... Ikväll vankas det förhoppningsvis lite bowling och mys med syster, svåger och bror... och imorgon bär det (om planen håller) av till brorsans favvo-ställe (NOT) Ullared... :-)


På återseende :-)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna och jag bor i Landskrona. Denna blogg kommer mest att handla om mitt liv, mina tankar och vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards