Direktlänk till inlägg 29 september 2013

En underbar helg till ända...

Av Anna Magnusson - 29 september 2013 18:24

Då var det söndag kväll... Jag har haft en väldigt lyckad helg.


I fredags var jag och några vänner på Victoria Park Spa i Malmö. Helt underbart. Vi fick chansen att koppla av under 4 timmar :-) det fanns en solhimmel där, och man kunde välja om man ville vara på Bali eller Maurizius, vi testade båda "platserna" och det kändes verkligen som att man låg i en solstol på någon strand :-) det fanns även jacuzzi (väldigt varmt och behagligt), en pool där man kunde simma och flyta omkring och 3 olika typer av bastu. Och vi var ju tvugna att testa allt ;-) Jag är inte så förtjust i bastu, brukar tycka det är alldeles för varmt och obehagligt att andas... men 2 av bastu-varianterna hade "bara" 60 grader jämfört med det vanliga 80 grader. Och det var en ångbastu där man verkligen svettades och fick svettats ut en massa negativ energi och slaggprodukter... Den andra var en aroma- och kristallbastu. Man blev inte svettig på samma sätt där och den var mer avslappnande. Och jag som tycker om att simma tyckte det var helt underbart i poolen. Dessutom var där väldigt lite folk så jag fick ha poolen för mig själv (förutom att mina vänner gjorde mig sällskap)


Jag hade även bokat massage i fredags och det var behövligt... Det gjorde så fruktansvärt ont när hon började knåda mig på ryggen... men jag förstod rätt snart att hela min rygg/axlar/nacke var en enda stor muskelknuta... och när hon väl hade knådat ut de flesta knutorna var det helt befriande och det kändes helt underbart efteråt. Men jag inser ju att jag måste få massage lite oftare...


Så ett jättestort tack till mina tjejer (Joy, Jessica och Ina) för en helt underbar eftermiddag på spa <3 <3


På kvällen träffade jag Jenny och vi hade tänkt gå ut och dansa på kvällen... men det blev för mycket. Jag var ju helt slut efter spa-vistelsen... så jag och Jenny får ta igen det en annan gång :-) och då ska vi dansa gumpen av oss snäckan <3


Och igår var det dax för fest igen. Mina goda vänner Maria och Björn anordna en mycket avslappnande och mysig fest hemma hos sig. Det var god mat, gott vin och väldigt trevligt sällskap :-) jag fick även öran och nöjet att få gosa och pyssla om min guddotter Amanda och hennes storebror Albin under kvällen :-) Dessa underbara barn.

Vi vuxna fick oxå leka lite när de små barnen sov. Vi spelade bowling på Nintendo Wii... Det är väldigt roligt och underhållande, och det är minst lika underhållande att observera de som spelar... det blev många goa skratt.

Efter övernattning så blev det mysmorgon med barnen och god söndagsfrukost... innan det blev ännu mer gos med barnen...


 

Min lilla guddotter Amanda och hennes storebror Albin <3 <3


Nu sitter jag hemma och myser i min soffa... helt slut efter denna helg och jätteglad att jag är ledig imorgon... för jag är jättetrött... men jag är oxå jättenöjd efter denna helg i mina goda vänners lag :-)


Jag är så tacksam att jag har mina vänner och tack till er för att ni finns i mitt liv <3 <3


Tjingeling :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Magnusson - 12 november 2016 19:55

Suck... nu ger jag upp för idag. Beställde en skohylla för upp till 50 par skor på Dealhunter i början på veckan. Jag hämtade ut den i torsdags och har nu spenderat halva eftermiddagen med att montera ihop den och få den att stanna så, samt att fylla...

Av Anna Magnusson - 10 november 2016 19:53

Jag blev nyligen kontaktad av en reporter som har hittat min blogg och som söker efter personer som kan inspirera och sprida positiva vibbar... snacka om att bli chockad... jag ser ju inte mig själv som en inspiration för någon annan... visserligen f...

Av Anna Magnusson - 8 november 2016 19:28

Det är ju den här tiden på året då förkylningar är lika vanliga som ........ Och jag har åkt på en rejäl förkylning... suck... men nu, peppar peppar, så hoppas jag att det är på väg på rätt håll. Har inte behövt ta Alvedon på 4 dagar. Och det känns...

Av Anna Magnusson - 18 oktober 2016 18:58

Varje tisdagskväll är helig just nu... då släpps nämligen det nya avsnittet av Scorpion... jag bara äääääälskar den serien... en grupp genier/nördar som tacklar livet och situationer på sitt eget unika sätt...   Jag känner mig alltid så nöjd och ...

Av Anna Magnusson - 17 oktober 2016 21:59

Idag kom min lilla loppa hem igen... min kompis kom hit och lämnade henne, vi pratade och nu känns det mycket bättre... Just nu är jag nöjd med tillvaron... jag sitter i min soffa med mitt hjärta liggandes bredvid mig...   Nu ska jag bara försöka...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna och jag bor i Landskrona. Denna blogg kommer mest att handla om mitt liv, mina tankar och vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards