Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Nytt liv :-)

Av Anna Magnusson - 1 februari 2014 12:38

På onsdag börjar mitt nya liv :-)


Jag har funderat och grunnat och velat i flera år, men i höstas tog jag verkligen tag i situationen och skickade in en remiss till Obesitasmottagningen i Landskrona... Jag orkade inte leva med min kropp längre... jag har försökt allt och kämpat men misslyckats om och om igen. Jag vet att det kanske inte verkade som om jag brydde mig eftersom jag log så mycket ändå... men jag är bra på att stänga saker inom mig och le ändå... Jag är inte nöjd med mitt liv, jag mår inte bra i mitt liv... men det är upp till mig att förändra det nu...


I november låg det en kallelse från Aleris i min brevlåda när jag kom hem... Där stod det att jag var välkommen till informationsträff 7 januari... Har inte varit så lycklig på många år... Äntligen skulle någonting hända...


Den 7 januari  var det en väldigt nervös Anna, som med enormt stöd från Jenny, infann sig på informationsmötet och fick ett JA till operation... var så lycklig :-) fick även lite svar på varför jag misslyckats med viktnedgång tidigare, tydligen så är det kroppen själv som motarbetar dig när du går ner i vikt, kroppen kämpar för att komma tillbaka till den nivån den hade innan viktnedgången, det är därför så många misslyckas... Dessutom har jag ett matmissbruk, jag använder maten för att dämpa något annat. Det är något jag måste jobba på utöver vikten. Jag måste hitta andra vägar att jobba med min  ångest och depression. Men jag har gett mig f-n på att lyckas denna gång.


Nu började det jobbiga... flytande föda fram till operationen... var tvungen att gå ner 6 kg inför operationen, inte bara för att minska riskerna vid en operation utan även för att minska fettet runt levern, så att läkarna lättare kommer till att operera mig. Jag ska inte säga att det varit lätt... sockerabstinens är inte att leka med, vanan att sitta och tugga i soffan när jag tittar på tv är stark... men tro det eller ej, jag har lyckats... har gått på Modifast-diet nu i 3 veckor och jag har lyckats gå ner 6 kg :-) så nu kan jag släppa det och vara nervös för operationen på onsdag istället... ;-) Men jag vet att det är en erfaren kirurg som ska operera mig, jag har känt och jobbat med honom i många år, så jag vet vad han kan :-)


Något som oxå gör hela denna resa lättare är att jag numera bara har mig själv att ta hand om, jag har inte alla dessa måsten som jag hade innan, jag kan koncentrera mig på mig och det är väldigt viktigt på denna resan.


Tack och lov så har jag underbart stöd från Jenny. Hon har gått och går igenom samma sak som jag och jag vet att jag kan prata med henne om vad som helst och hon förstår och vet vad jag pratar om... det är ett ovärderligt stöd.

Tack och lov har jag oxå stöd från mina syskon och min svåger, det är oxå ovärderligt... jag behöver deras hjälp oxå.

Tack och lov har jag även stöd från mina vänner och mina kollegor på jobb... deras stöd är oxå ovärderligt för jag kommer inte att klara min resa utan dem.


Jag har bara precis inlett min resa, och den kommer att vara jobbig och lång och spännande... men jag SKA klara av det... :-)

Men fy vad jag börjar bli nervös inför onsdag...


Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Magnusson - 12 november 2016 19:55

Suck... nu ger jag upp för idag. Beställde en skohylla för upp till 50 par skor på Dealhunter i början på veckan. Jag hämtade ut den i torsdags och har nu spenderat halva eftermiddagen med att montera ihop den och få den att stanna så, samt att fylla...

Av Anna Magnusson - 10 november 2016 19:53

Jag blev nyligen kontaktad av en reporter som har hittat min blogg och som söker efter personer som kan inspirera och sprida positiva vibbar... snacka om att bli chockad... jag ser ju inte mig själv som en inspiration för någon annan... visserligen f...

Av Anna Magnusson - 8 november 2016 19:28

Det är ju den här tiden på året då förkylningar är lika vanliga som ........ Och jag har åkt på en rejäl förkylning... suck... men nu, peppar peppar, så hoppas jag att det är på väg på rätt håll. Har inte behövt ta Alvedon på 4 dagar. Och det känns...

Av Anna Magnusson - 18 oktober 2016 18:58

Varje tisdagskväll är helig just nu... då släpps nämligen det nya avsnittet av Scorpion... jag bara äääääälskar den serien... en grupp genier/nördar som tacklar livet och situationer på sitt eget unika sätt...   Jag känner mig alltid så nöjd och ...

Av Anna Magnusson - 17 oktober 2016 21:59

Idag kom min lilla loppa hem igen... min kompis kom hit och lämnade henne, vi pratade och nu känns det mycket bättre... Just nu är jag nöjd med tillvaron... jag sitter i min soffa med mitt hjärta liggandes bredvid mig...   Nu ska jag bara försöka...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna och jag bor i Landskrona. Denna blogg kommer mest att handla om mitt liv, mina tankar och vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards