Alla inlägg under september 2016

Av Anna Magnusson - 4 september 2016 19:29

Mot ett sundare liv... hur ofta har man inte sagt detta... i mitt fall... mååånga gånger :-/

Och nu är det dax igen... hela sommaren har jag struntat i kost, träning och annat... så nu är det dax att skippa allt skit och börja med nyttigare alternativ i kosten och framförallt komma igång med träning igen... Jag mår ju bättre om jag får träna och äta ordentligt...


Köpte igår en ny tidning - Hälsoliv - där det finns ett 4-veckorsprogram med promenader, där de påstår att man kan gå ner 4 kg på 4 veckor... hmm... det måste ju bara provas...


Och jag har ju en önskedröm... där jag lyckas få gumpen ur sängen i tid på morgonen, så att jag kan ta en rask promenad eller löptur innan jag måste bege mig till jobb... men jag är INTE någon morgonmänniska... men det är väl "bara" att bestämma sig, men det är inte helt enkelt när det är som skönast att sova på morgonen och jag verkligen inte vill gå upp ur sängen... hahaha... men jag får väl bestämma mig och verkligen försöka...


Men jag är iaf stolt över att jag har börjat cykla igen till och från tåget, och bara det är jätteskönt. Nu ska jag "bara" komma igång att gå till och från tåget till jobbet oxå... och det är ren lathet som gör att jag tar bussen i nuläget... det tar cirka 15 min att gå från tåget till jobbet... och det är ju ingenting...


Lyckas jag med detta, så har jag mycket av min vardagsmotion fixad :-D och det är ju inte illa.


Fortsättning följer...


/Anna

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna och jag bor i Landskrona. Denna blogg kommer mest att handla om mitt liv, mina tankar och vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards