Alla inlägg under september 2013

Av Anna Magnusson - 29 september 2013 18:24

Då var det söndag kväll... Jag har haft en väldigt lyckad helg.


I fredags var jag och några vänner på Victoria Park Spa i Malmö. Helt underbart. Vi fick chansen att koppla av under 4 timmar :-) det fanns en solhimmel där, och man kunde välja om man ville vara på Bali eller Maurizius, vi testade båda "platserna" och det kändes verkligen som att man låg i en solstol på någon strand :-) det fanns även jacuzzi (väldigt varmt och behagligt), en pool där man kunde simma och flyta omkring och 3 olika typer av bastu. Och vi var ju tvugna att testa allt ;-) Jag är inte så förtjust i bastu, brukar tycka det är alldeles för varmt och obehagligt att andas... men 2 av bastu-varianterna hade "bara" 60 grader jämfört med det vanliga 80 grader. Och det var en ångbastu där man verkligen svettades och fick svettats ut en massa negativ energi och slaggprodukter... Den andra var en aroma- och kristallbastu. Man blev inte svettig på samma sätt där och den var mer avslappnande. Och jag som tycker om att simma tyckte det var helt underbart i poolen. Dessutom var där väldigt lite folk så jag fick ha poolen för mig själv (förutom att mina vänner gjorde mig sällskap)


Jag hade även bokat massage i fredags och det var behövligt... Det gjorde så fruktansvärt ont när hon började knåda mig på ryggen... men jag förstod rätt snart att hela min rygg/axlar/nacke var en enda stor muskelknuta... och när hon väl hade knådat ut de flesta knutorna var det helt befriande och det kändes helt underbart efteråt. Men jag inser ju att jag måste få massage lite oftare...


Så ett jättestort tack till mina tjejer (Joy, Jessica och Ina) för en helt underbar eftermiddag på spa <3 <3


På kvällen träffade jag Jenny och vi hade tänkt gå ut och dansa på kvällen... men det blev för mycket. Jag var ju helt slut efter spa-vistelsen... så jag och Jenny får ta igen det en annan gång :-) och då ska vi dansa gumpen av oss snäckan <3


Och igår var det dax för fest igen. Mina goda vänner Maria och Björn anordna en mycket avslappnande och mysig fest hemma hos sig. Det var god mat, gott vin och väldigt trevligt sällskap :-) jag fick även öran och nöjet att få gosa och pyssla om min guddotter Amanda och hennes storebror Albin under kvällen :-) Dessa underbara barn.

Vi vuxna fick oxå leka lite när de små barnen sov. Vi spelade bowling på Nintendo Wii... Det är väldigt roligt och underhållande, och det är minst lika underhållande att observera de som spelar... det blev många goa skratt.

Efter övernattning så blev det mysmorgon med barnen och god söndagsfrukost... innan det blev ännu mer gos med barnen...


 

Min lilla guddotter Amanda och hennes storebror Albin <3 <3


Nu sitter jag hemma och myser i min soffa... helt slut efter denna helg och jätteglad att jag är ledig imorgon... för jag är jättetrött... men jag är oxå jättenöjd efter denna helg i mina goda vänners lag :-)


Jag är så tacksam att jag har mina vänner och tack till er för att ni finns i mitt liv <3 <3


Tjingeling :-)

Av Anna Magnusson - 25 september 2013 14:43

Jag klarade av min första dag tillbaka på jobb efter cirka 8 månaders sjuskrivning... :-)


Men det var tufft i morse... naturligtvis kunde jag ju inte somna i går kväll... så jag steg upp med ungefär 1 ton grus i ögonen i morse men pallrade mig till jobbet med hjälp av lite piggedricka... :-) Väl där kändes det ändå bättre än förväntat... kanske för att jag kunde krypa in i en liten hörna, där inte alla såg mig. Så där kunde jag sitta och knappa lite på datorn i lugn och ro.


Jag var ju lite nervös inför denna dag. Jag visste det skulle bli jobbigt eftersom alla vill veta hur det är med mig, och det är jättegulligt av dem att de bryr sig och jag uppskattar det verkligen. Men samtidigt blir det lite jobbigt att behöva upprepa allting flera gånger. Men det gick som sagt över förväntan :-)


Men ja, jag mår bättre och jag hoppas att det fortsätter att gå på rätt håll. Jag är ändå glad att jag var på jobb idag, även om jag är helt slut i rutan nu :-) Det var roligt att träffa mina kollegor igen, jag har saknat er :-)


Och det är ju inte klokt vad fort 2 timmar går. Jag hann prata med några kollegor och gå igenom min mail... sen poff... hade det gått 2 timmar och det var dags att packa ihop och åka hem.


Så med detta facit så hoppas jag att det går bättre nästa vecka, då det är dax för 2 besök på jobb, onsdag och fredag. Jag ser framemot att träffa alla kollegor på frukosten nästa fredag :-) och då är jag förhoppningsvis lite mer varm i kläderna :-)


Så nu ska jag vila en stund och hoppas att jag blir av med min huvudvärk...


Tjingeling <3

Av Anna Magnusson - 25 september 2013 02:17

Om några timmar ringer min väckarklocka... Och det innebär att det är dax att stiga upp och göra sig i ordning för första dagen på jobb efter 8 månader. Och... Surprice... Jag kan inte sova nu... Typiskt men inte överraskande... Men det är bara att fortsätta försöka...

Tjingeling :-)

Av Anna Magnusson - 22 september 2013 17:36

Jag har nu varit sjukskriven i cirka 8 månader och det är dags att börja arbetsträna igen... Och detta ser jga frem emot med väldigt kluvna känslor. Min läkare tycker att jag ska skriva ner min upplevelser och känslor nu när jag börjar arbetsträna så att jag kommer ihåg det tills uppföljningen då det skall tas upp. Och det fick mig att tänka lite och jag insåg att jag kunde damma av min blogg här och använda denna som min dagbok... denna har jag ju alltid med mig, både på datorn, på surfplattan och i telefonen... så det kan ju inte gå fel... eller ... jo, det kan det... eftersom jag är så dålig på att ta tag i saker... men det är väl en del av mitt nya liv, att bli bättre på att ta tag i saker :-) så jag hoppas att jag kan återkomma snart igen och dela med mig av mina tankar och känslor här.


På återseende :-)


Anna

Presentation


Hej!
Mitt namn är Anna och jag bor i Landskrona. Denna blogg kommer mest att handla om mitt liv, mina tankar och vad som händer i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards